جمعه , 19 آوریل 2024

کجا بریم؟ تجربیات من از سفر سه روزه به مشهد با کمترین هزینه

مشهد

اخیرا سفر سه روزه‌ای با یکی از دوستان به مشهد داشتیم و شاید تجربه‌ای که در این سفر کسب کردم برای بازدیدکنندگان مفید باشد.

نحوه‌ی سفر:

شما از هر شهری که باشید میتونید به دفترهای مسافرتی شهرتان مراجعه کنید و بلیط هواپیما یا قطار برای هر زمانی که بخواهید تهیه کنید و یا اگر به اینترنت دسترسی دارید میتوانید خودتان بلیط سفرتان را به صورت دلخواه خریداری کنید سایت‌هایی که این خدمات انجام میدهند زیاد هستند سایت alibaba و … از معروف‌ترین‌ها هستند.

برای سفر به مشهد با اتوبوس باید به ترمینال شهرتان مراجعه کنید تا زمان سفر مطلع شوید، شهرهای کوچک مسیر مستقیم به مشهد ندارند و فقط باید از شهرهای بزرگتر اقدام کنید،مگر اینکه در تورهایی که در شهرتان برگذار میشود ثبتنام کنید.

برای سفرهای شخصی هم کافی است که خودروی مناسب داشته باشید و با اطلاع از جاده حرکت کنید.

ما در این سفر از قطار استفاده کردیم که ساعت حرکت 12 شب بود و 10 صبح رسیدیم، کوپه‌ی ما چهارتخته VIP بود که عصرانه و صبحانه دادند و به راحتی تونستیم روی تخت‌ها استراحت کنیم.

 

مدت زمان اقامت در مشهد:

  • محل اقامت:

سعی کنید قبل از حرکت در مورد محل اقامت کاملا تحقیق کنید و بهترین و با صرفه‌ترین هتل را پیدا کنید. معمولا اطراف حرم هتل زیاد هست و میتوانید در آنجا اقامت کنید. البته میتونید در سوییت‌هایی که مشاوراملاک‌ها و یا رهگذرها ارئه میدن استفاده کنید. قیمت‌ها در طول فصول متفاوت هست، بستگی داره که شما کی مسافرت میکنید، در زمان‌های غیرتعطیل و بد موقع سوییت‌ها قیمت مناسبتری نسبت به هتل دارند. حتی تا 30 هزار تومن به ازای هر شب میرسند.

  • خورد و خوراک:

اگر برای شما قیمت مهم نیست، در سراسر شهر رستوران‌هایی وجود داره که بهترین خدمات رو ارائه میکنند فقط کافیه توی گوگل مپ جستجو کنید و یا اگر در هتلی اقامت دارید به احتمال زیاد در زیر هتل رستورانی مجهز موجود است که میتوانید استفاده کنید.

اگر برای شما قیمت مهم هست، باید به دنبال غذاپزی‌ها باشید و یا خودتان دست به کار شوید و غذا درست کنید. غذاپزی‌ها معمولا در کوچه پس کوچه هستند و با پرسوجو میتوانید پیدا کنید.

  • گشت و گذار:

مشهد مکان‌های دیدنی زیادی دارد که در یک سفر کوتاه امکان بازدید از همگی وجود نداره ولی میتونید از بهترین و مهمترین مکان‌ها بازدید کنید، اگر خودروی شخصی داشته باشید میتونید در سریعترین زمان از این مکان‌ها دیدن کنید (در زمان‌هایی که مشهد شلوغ است مثل عید نوروز یا تعطیلات اصلا پیشنهاد نمیکنم) ولی اگر پیاده هستید بهتره در اسرع وقت یک نقشه تهیه کنید و یا از اپلیکیشن‌های ارائه شده استفاده کنید. اگر خواهان استفاده از مترو یا اتوبوس‌های شهری هستید حتما کارت شهروندی (من‌کارت) رو تهیه کنید وگرنه باید کرایه‌ها را دوبرابر حساب کنید. (کرایه اتوبوس و مترو با من‌کارت 500 تومان است، کرایه تاکسی‌های خطی با توجه به کیلومتر متفاوت است و از 1000 تومان شروع میشود)

با هم دیگه چندتا از این مکان‌ها را بررسی میکنیم:

  1. حرم مطهر امام رضا:

دلیل اصلی اکثر سفرها به مشهد آقا امام رضا (ع) هست، که مقصد اصلی بعد از اسکان هست. حرم امام رضا درست در مرکز شهر قرار داره و از هر نقاطی از شهر، تابلوهای راهنما به سمت حرم وجود داره و به راحتی به خودروی شخصی حرم را پیدا میکنید. اگر پیاده هستید اتوبوس‌هایی هستند که به سمت حرم حرکت میکنند فقط کافیه از یک شخص بپرسید و تو یک ایستگاه منتظر اتوبوس باشید و یا با تاکسی‌های خطی مسیر رو طی کنید.

حرم از چهار طرف ورودی داره که از هر ورودی میتونید با ماشین یا پیاده وارد بشید، بخش ماشین رو به زیر صحن میره و میتونید از پارکینگ بزرگ حرم استفاده کنید، بخش پیاده رو بعد از بررسی بدنی توسط مامورین میتونید به صحن وارد شوید (اینکار برای حفظ امنیت شما و هزاران زائر دیگر هستش پس نگران نباشید).

پس از زیارت بهتره با تلفن همراه و دوربین از خود عکس نگیرید، چون عکاسی در داخل حرم ممنوع میباشد. بیرون از حرم عکاسی‌های فراوانی وجود داره که میتوانید یک عکس یادگاری با حرم بندازید و چاپ کنید.

  1. باغ وحش:

باغ وحش در منظقه وکیل‌آباد قرار داره و تقریبا بیرون شهر قرار داره و امکان پیاده روی تا اونجا وجود نداره و حتما باید از وسیله استفاده کنید. اگر خودتون رو به مترو برسونید آخرین ایستگاه خط 1 وکیل آباد قرار داره و با یک ربع پیاده روی به باغ‌وحش میرسید. اتوبوس‌های شرکت واحد و BRT هم تا وکیل‌آباد هستند فقط باید خط مورد نظر رو پیدا کنید و سوار بشید.

باغ‌وحش مبلغی رو به عنوان ورودی از مسافران دریافت میکنه که به نظر من واقعا به صرفه است و تماما صرف خود باغ‌وحش میشه.

حیوانات متفاوتی در باغ‌وحش وجود داره که شاید تا به حال ندیدید، ما موقع ظهر به باغ‌وحش رسیدیم و بیشتر حیوان‌ها یا خواب بودن یا بی‌حال، پس سعی کنید صبح زود برید که سرحال باشند.

ایرادهایی هم وجود داشت، مثلا قفسه‌ی حیوانات معمولا کوچک بودند و حیوان بیچاره توی سه چهار متر راه میرفت. این حیوان‌ها ارزش به نسبت بالایی داشتند امیدوارم یه فکری برای این بکنند.

  1. پارک آبی:

مشهد چند پارک آبی بزرگ داره که تقریبا خدماتشون شبیه هم هستش. ما از پارک ساحلی آفتاب استفاده کردیم که بلیط هر نفر 25 هزارتومن شد و میتونید هرروزی که رفتید استفاده کنید چونکه دارای دو بخش زنانه و مردانه هستش و شیفتی کار نکردن.

  1. پارک ملت:

تقریبا هر مسافری که به مشهد سفر کند به پارک ملت یک سر میزند. تا اونجایی که من میدونم پارک ملت بزرگترین پارک مشهد هست و یک شهربازی بزرگ داخل پارک قرار داره که هر نوع وسایل سرگرمی موجوده.

  1. شهر طرقبه:

شهر طرقبه با مشهد حدود 4 کیلومتر فاصله داره که میتونید از وکیل آباد با اتوبوس واحد یا راه‌های دیگر به آنجا سفر کنید. شهر طرقبه دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی هست و…

  1. مکان‌هایی که وقت نکردیم سر بزنیم:

کوهسنگی – آرامگاه فردوسی – بام مشهد و خیلی جاهای دیدنی دیگه

تشکرها:

 

از آقای آرمان یوسفی تشکر ویژه دارم که باعث و بانی شروع این سفر شد.

از مردم مشهد که به تمام سوالات ما جواب میدادند و راهنمایی میکردند بدون اینکه ناراحت بشوند.

نتیجه:

سفر به مشهد رو به همه پیشنهاد میکنم تا تجربه‌ای کاملا متفاوت از مسافرت رو داشته باشند. شهر مشهد شهر هوشمند آینده کشورمون هست و از الان پایه گذاری کردند. مدیریت شهری مناسب و بدون ترافیک.

نظر شما در مورد سفر به مشهد چیه؟

موفق باشید؛

حسن قنبری

درباره hasanghanbari

یک دیدگاه

  1. باغ گیاهی مشهد رفتین؟ بریدا جالبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *