جمعه , 26 آوریل 2024

نحوه جابجایی کسبوکار بدون از دست دادن مشتری + راه هایی برای رفع این مشکل

جابجایی کسبوکارهای اجاره‌ای در هنگام اتمام قرارداد بزرگترین مصیبت یک کاسب است.

از دست دادن مشتری‌‌هایی که با مشکل فراوان در طول مدت زمان فعالیت جمع شده، بسته شدن چند روزه مغازه و دردسرهای جابجایی مشکلاتی هستند که اغلب با جابه‌جایی مغازه ایجاد میشه

چرا کسبوکارها مجبور به جابجایی میشوند؟

  1. افزایش پول پیش و کرایه توسط صاحب مغازه
  2. طمع صاحب مغازه برای راه‌اندازی شغل شما توسط خودش
  3. پیدا شدن رقیبی که با پول بیشتر قصد تصاحب مغازه شما را دارد
  4. کمبود مشتری و به اصطلاح کسادی محل

در اینجا سعی داریم راه‌حل‌هایی ارائه کنیم که چگونه کسبوکار خودتون رو بدون از دست دادن مشتری جابجا کنید

کسب‌وکار بزرگ

اگر شما یک کسب‌وکار بزرگی دارید و یا میخواهید کسب‌وکار کوچکتون رو به کسب‌وکار بزرگ تبدیل کنید و در عین حال مشتری فراوانی در این زمینه دارید، شما باید از یک تا دو ماه قبل از جابجایی، تبلیغات گسترده‌ای را شروع کنید.

از تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر و منطقه گرفته تا پخش پوستر به صورت مداوم و چاپ آگهی در مجلات و روزنامه‌ها، بعد خرید مشتری این رو بهش تاکید کنید که از فلان تاریخ ما به مکان جدید میرویم.

امروزه اینستاگرام جای خودش رو بین مردم باز کرده، پیج های مهم شهرتون رو شناسایی کنید برای تبلیغ از اونها استفاده کنید. در واقع با کمترین هزینه بیشترین بازدهی رو دارید.

این تبلیغات باید به قدری موثر باشد که هرکسی شما را میشناسد و مشتری شما است تا کسانی که اصلا مشتری شما نیستند بدانند که شما در تاریخ مقرر جابجا خواهید شد و یا آن مکان افتتاح خواهد شد.

شما باید در این تبلیغات از خدمات ارائه شده در گذشته و خدمات جدیدی که قرار است در مکان جدید ارائه دهید به صورت خلاصه و مفصل صحبت کنید تا مشتریان دید بهتری نسبت به این جابجایی داشته باشند.

کسب‌وکارهای کوچک

ـ اگر یک کسب‌وکاری کوچک دارید ولی مشتری فراوان دارید، از یک یا دو ماه قبل تبلیغات زبانی را بین مشتریان خود شروع کنید و به آنها یک پوستر یا کروکی از مکان جدید کسب‌وکار خود بدهید.

دو یا سه هفته مانده به انتقال یک بنری چاپ کنید که قابل دید باشد و جلوی درب مغازه نصب کنید تا هرکسی که میبیند متوجه بشود.

ـ اگر مشتری زیادی ندارید و میخواهید جابجایی کنید چسباندن یک بنر در جلوی مغازه کافی است.

ـ بعد از جابجایی باید سعی کنید که خدمات شما تغییری نکند بلکه این خدمات گسترش و بهتر بشه

 

نکنه پایانی

اگر میتوانید و مشکل با کرایه بیشتر حل میشود اینکار را انجام دهید و جابجایی انجام ندهید، چون با اینکار بیشتر مشتریان شما از دست می‌روند و جذب کردن مشتریان قدیمی سخته، تقریبا شما باید در مغازه جدید از صفر شروع کنید و مشتری جمع کنید.

 

موارد گفته شده در بالا میتواند تا حدودی موثر باشد.


نظر شما در مورد جابجایی کسب‌وکار چیه؟ آیا شما هم تجربه جابجایی داشتید؟ پس با ما در میان بگذارید

موفق باشید؛

حسن قنبری

درباره hasanghanbari

پیشنهاد ما به شما

نسیه بدهیم یا نه؟ فروش به صورت نسیه دردسر اکثر کاسبان

دردسری که یک کاسب بعد از شروع کسب و کار روبرو میشه فروش به صورت نسیه است، اکثر کاسب‌ها از همون روزهای اول دست به این کار میزنن و کلیه اجناس مغازه رو به مشتریهایی که نمیشناسن نسیه میفروشن. برای اینکه توی دام نسیه نیافتید ادامه مطلب رو دنبال کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *