چهارشنبه , 24 آوریل 2024

چگونه یک مشاوراملاک راه اندازی کنیم؟ آموزش صفر تا صد راه اندازی کسب و کار

بیشتر افراد راه اندازی مشاور املاک رو یک کار ساده میدونند و پیگیر راه اندازی میشن. ما در اینجا چندتا از نکاتی که قبل از راه اندازی نیاز هست بدونید رو بیان کردیم.

 

قبل از راه اندازی مشاوراملاک حتما خصوصیات خودتون رو با موارد زیر بررسی کنید.

 

  1. از نشستن زیاد خسته نمیشید (شاید لازم باشه در طول روز مدت زمان زیادی رو پشت میز بشینید و به مشتری جواب بدید)
  2. از حرف زدن زیاد خسته نمیشید (مشتری‌های خرید یا اجاره ملک انتظار دارند که به طور کامل برای آنها زمان بگذارید و کامل و تمام در مورد ملک مورد نظر صحبت کنید)
  3. صبر و پشتکار بالایی داشته باشید (شاید شما در یک ماه به اندازه‌ی یکسال درآمد داشته باشید و یازده ماه درآمد کمی داشته باشید)
  4. مشتری مدار باشید و حساب کتاب دقیقی داشته باشید

 

اگر این خصوصیات رو داشتید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

گرفتن جواز:

 

  • قبل باز کردن مغازه مانند بسیاری از شغل‌ها نیازمند جوازکسب هستید. چونکه مشاوراملاک شغلی است که امکان داره مشکلات حقوقی زیادی بر بخورید و اگر قرارداد محکمی نبندید برای شما دردسر ساز خواهد شد، دلیل دیگر هم تعداد افراد زیادی که خواهان راه‌اندازی آن هستند.

 

  • به اتحادیه املاک منطقه خودتون بروید و شرایط را جویا بشید.

 

  • در کلاس‌ها و دوره‌های موجود به صورت کامل شرکت کنید. شغل مشاوراملاک برخلاف ظاهر شغل بسیار سختی از نظر مدیریت است پس حتما در این دوره‌ها شرکت کنید تا به صورت کامل به این شغل اشراف داشته باشید.

 

باز کردن مغازه:

 

  • چون شما برای بار اول هستید که مغازه باز میکنید بهتر است در مکانی باشد که آشنایی کامل را با منطقه داشته باشید و یا به مناطقی بروید که خانه‌های نوساز بیشتری نسبت به سایر مناطق داشته باشد، مثل شهرک‌های نوساز.
    البته اگر میخواهید که کار شما سریع‌تر راه بیافتد از این روش استفاده کنید. در کل شغل مشاوراملاک شغلی زمان‌بر است و به مرور زمان مشتری‌ها خانه‌هایشان را به شما میسپارند که آنها بفروشید و اجاره بدهید و همینطور به مرور مشتری‌ها برای خرید و اجاره سراغ شما می‌آیند، پس در این شغل اصلا عجله نکنید و پشتکار داشته باشید.
  • متراژ مغازه اصلا مهم نیست. ولی هرچی مغازه بزرگ‌تر بهتر. بهتر است برای بار اول از مغازه کوچکی استفاده کنید و به مرور زمان در این کار رشد کنید.
  • حداقل دو خط تلفن در مغازه الزامی است. یکی برای فکس و یکی دیگر برای تماس تلفنی.
  • حتما مغازه را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه دارید.(مشتری را در داخل مغازه راضی نگهدارید)
  • چیدمان مغازه را طوری بچینید که از دید مشتری مغازه با ثبات دیده شود.
  • اگر مغازه بزرگی دارید حتما یک بخش مدیریت راه‌اندازی کنید و یک بخش کارمندان. بخش مدیریت برای عقد قرارداد و بخش کارمندان برای رسیدگی به کار مشتری.
  • اگر مغازه کوچکی دارید از میز و نیمکت استفاده کنید به طوری که وقتی تعداد ده یا بیشتر مشتری داخل مغازه آمدند جا برای همگی باشد.
  • نقشه‌های متفاوتی از شهر و منطقه تهیه کنید و در دیوار مغازه بچسبانید.

 

تبلیغات:

 

  • چون مشاوراملاک از وسایل خاصی که مختص املاک است استفاده نمیکند، شما نیازمند تبلیغات بیرون مغازه هستید تا شغل خودتون رو به دیگران نشان دهید.
  • از تابلو مناسب مشاوراملاک و رسمی استفاده کنید و اسمی مناسب و مرتبط انتخاب کنید تا مشتری به راحتی بتواند به خاطر بسپارد.
  • حتما از یک شماره موبایل مناسب و درخور شغلتون استفاده کنید.
  • اگر در توان دارید و میتوانید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده انجام دهید و یک سایت راه‌اندازی و موارد ملکی را در آن قرار دهید. البته میتوانید در سایت هایی که خدمات ملک انجام میدهند استفاده کنید. مثل iamlaak.ir, ihome.ir, kilid.ir
  • کارت‌ویزیت‌های مناسب و رسمی درست کنید.

 

کارکنان:

 

اگر نیاز به افرادی دارید که در دفتر به شما کمک کنند دو راه دارید:

 

  1. افرادی با تجربه انتخاب کنید
  2. افرادی جوان و جویای کار انتخاب کنید

 

اگر افراد باتجربه باشید تجربه کاری شما چند برابر میشود و بهتر به مشتری‌ها پاسخگو میشوید ولی در عوض نیاز دارید که حقوق بالاتری یا درصد بیشتری از درآمد خودتون رو به کارمند بدهید.

 

اگر افراد جوان را انتخاب کنید چون تجربه کمتری دارند همیشه نیازمند شما هستند ولی در مقابل حقوق کمتری دارند و درصد کمتری از درآمد را به او میدهید. افراد جوان به علت بروز بودن میتوانند بهتر با مشتری ارتباط برقرار کنند و در جذب مشتری فعال‌تر هستند.

 

لباس‌های مناسبی از کارکنان خود درخواست کنید که بسیار در جذب مشتری تاثیر دارند.

 

 

نظر شما در مورد این کار چیست؟ آیا برای شما مفید بوده؟

سوالاتون رو در بخش نظرات بیان کنید، در صورت امکان حتما پاسخ خواهم داد.

نظرات شما برای ما بسیار مهم بوده و ما در امر آموزش بسیار به پیش میراند.

 

موفق باشید؛

حسن قنبری

درباره hasanghanbari

پیشنهاد ما به شما

نحوه گرفتن دیتا بعد از تغییرات در url – انگولار

در بخش های مختلف پروژه انگولار گاهی نیازه بعد از تغییرات در url مجدد دیتای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *