جمعه , 19 آوریل 2024

خاصیت ها و فواید شگفت انگیز توت فرنگی

فصل تابستان در پیشه و یکی از پرطرفدار ترین میوه‌ها توت فرنگی هستش. با هم دیگه چند تا از خاصیت های توت فرنگی رو بررسی کنیم.

توت‌فرنگی یکی از خوشگل‌ترین و خوشرنگ‌ترین میوه‌های دنیا تنها میوه‌ای که دونه‌هاش روی سطح بیرونش قرار داره که میانگین تعداد این دونه‌ها توی هر توت‌فرنگی ۲۰۰ تا است.

توی میوه‌های تابستانی توت‌فرنگی از نظر مغضی بودن توی ده تای اوله

سرشار از فیبر

این دونه‌ها سرشار از فیبرند، برای ما خیلی مفیدن طعم و بوی خوب توت فرنگی به خاطر اینه که گیاه این میوه از خانواده‌ی رز هست.

بوته‌ی گیاه توت‌فرنگی چند ساله است، یعنی برای پنج سال دووم میاره و هرسال توت فرنگی میده اینم اضافه کنیم که تمام گل‌های بوته‌ی این میوه به توت‌فرنگی تبدیل نمیشن.

همچنین توت‌فرنگی اولین میوه‌ای که توی بهار میرسه توت فرنگی گاهی اوقات میتونند سفید یا زرد باشن اون هم به علت کمبود یک پروتئین به نام فرا‌ ای وان (feraA1) هست.

توت‌فرنگی‌تون رو برای این که تازه بمونه شسته نشده و تو جای خنک نگه دارین و فقط زمانی بشورین که میخواین بلافاصله استفاده کنید و بخورینش.

خاصیت های توت فرنگی

خاصیت های توت فرنگی

سرشار از ویتامین c

این میوه کالری خیلی کمی داره ولی در عین حال پر از ویتامین و مواد معدنیه کلی آنتی‌اکسیدان داره که خواص بیماری‌زدایی دارن و احتمال سرطان و بیماری‌های عصبی رو کمتر میکنن.

هممون فکر میکنیم که پرتغاله که سرشار از ویتامین سی هستش ولی توت فرنگی منبع بهتریه و فقط صد گرم توت‌فرنگی توی روز ۹۸ درصد ویتامین سی مورد نیاز بدن رو بهتون میده.

خاصیت های توت فرنگی

از دیگر خاصیت های توت فرنگی، ماسک توت فرنگی هستش

بد نیست که فقط چند تا دونه توت فرنگی رو له کنید و به پوست صورتتون بمالید باعث میشه پوست صورتتون نرم بشه و همچنین جوش صورت رو کمتر میکنه، توت فرنگی یه نوع اسید داره که باعث بازسازی و جلوگیری از صدمه‌ی پوست ناشی از نور خوشید در تابستون میشه.

سفید کننده دندان

وقتی توت‌فرنگی رو گاز میزنیم برای چند لحظه اون رو روی دندونتون بکشید این کار باعث میشه که دندوناتون حسابی سفید بشن.

امیدوارم ازاین مطلب لذت برده باشید.

اگر دوست داشتید میتونید بقیه مطالب بخش آموزش رو مطالعه کنید و همچنین میتونید اطلاعاتی در مورد توت فرنگی تو این لینک به دست بیارید.

موفق باشید؛

حسن قنبری

درباره hasanghanbari

پیشنهاد ما به شما

نحوه گرفتن دیتا بعد از تغییرات در url – انگولار

در بخش های مختلف پروژه انگولار گاهی نیازه بعد از تغییرات در url مجدد دیتای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *